ســازین

۰

(سپهر اخلاق زیستن نیک)

#بـا_هـم_بســازین

موسسه توسعه فردی و سازمانی
دکتر عبدالحسین امیدی نیا​​​​​​​

دارای مجوزرسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ج.ا.ا - شماره ثبت: 4393

​​تاسیس: 1398

رزومه بنیانگذار و مدرس ارشد موسسه توسعه فردی و سازمانی سازین(سپهر اخلاق زیستن نیک)

دکتر عبدالحسین امیدی نیا
​​​​​​​مدرس، پژوهشگر و مشاور
توسعه فردی، خانوادگی و سازمانی
​​​​​​​عضو جامعه معلولین ایران

سوابق تدریس و مشاوره حرفه ای و سازمانی

سوابق تحصیلی و پژوهشی:

  • نویسنده و پژوهشگر

  • ​​​​​​​دارنده گواهینامه بین المللی «تئوری انتخاب، واقعیت درمانی و مدیریت راهبرانه Lead-Management» موسسه ویلیام گلسر امریکا نمایندگی ایران

  • دکتری حرفه ای مدیریت عالی کسب و کار Doctorate in Business Administration دانشگاه تهران با معدل 20

  • کارشناسی ارشد Ethics (علم چگونه زیستن) - فلسفه اخلاق(توسعه اخلاقی منابع انسانی) تهران


​​​​​​​​​​​​​​سوابق اجرایی و مدیریتی:

  • ​​​​​​​بنیانگذار و مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی توسعه فردی و سازمانی سپهر اخلاق زیستن نیک(سازین)

  • نویسنده و پژوهشگر توسعه فردی و سازمانی (اخلاق حرفه ای و سازمانی)

  • مدرس تایید صلاحیت شده سازمان امور اداری و استخدامی کشور (مرکز آموزش مدیریت دولتی)

  • مدرس منابع انسانی(مدیران و کارکنان) و مشاور مدیریت سازمانی

  • مدرس دوره های کوچینگ کارکنان (هدایت انگیزه در کارکنان و مدیران) سایت «فرادرس»

  • مدیر اجرایی جهاد دانشگاهی استان گیلان

  • مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) - قزوین

  • مدیر آموزش و پژوهش و مدرس دوره مدیران مرکز آموزش مدیریت دولتی استان قزوین

  • ​​​​​​​مدیر عامل شرکت خدمات اداری و مالی پرند البرز

  • مدیر عامل شرکت فنی و مهندسی ساحل سازه آپادانا

  • رئیس هیئت مدیره شرکت فنی و مهندسی ساحل سازه پارسیان

سوابق تدریس و​​​​​​​ کوچینگ(مشاوره) توسعه فردی و خانوادگی

  • کوچ واقعیت درمانگر(کوچینگ مبتنی بر تئوری انتخاب): ​​​​​دارنده گواهینامه بین المللی «تئوری انتخاب، واقعیت درمانی و مدیریت راهبرانه Lead-Management» از موسسه ویلیام گلسر امریکا نمایندگی ایران

  • مشاور کسب و کار: دکتری حرفه ای مدیریت عالی کسب و کار Doctorate in Business Administration دانشگاه تهران

  • مشاور نیک زیستی Well Bing: کارشناسی ارشد Ethics (علم چگونه زیستن)

  • مدرس مربیگری مهارت های زندگی بر اساس تئوری انتخاب (این دوره توسط ایشان طراحی شده است)

  • با افتخار: تسهیلگر سبک زندگی قرآنی (ایرانی - اسلامی)

  • بهبود روابط زوجین - فرزندپروری نوین - درمان افسردگی و اضطراب (شناخت درمانی)

  • مهارت های دهگانه WHO مبتنی بر تئوری انتخاب (مدیریت خشم، حل تعارض و ... )​​​​​​​

خانواده
​​​​​​​خشنود

  • کارگاه ویژه معلمان: معلم الهام بخش

  • کارگاه ویژه دانش آموزان: راننده ماشین زندگی خودت باش!

  • کارگاه ویژه والدین: محیط سازی انگیزه بخش در خانه

مدرسه
​​​​​​​کیفی

تالیفات و پژوهش ها (1)

​کتاب «سازمان بافضیلت با تکیه بر آراء مک اینتایر و فرامرز قراملکی» - چاپ سوم

اثری در حوزه توسعه سازمانی(اخلاق حرفه و سازمانی)
این کتاب در واقع تکمیل شده رساله دانشگاهی مولف است که در پاسخ به این پرسش مهم تالیف شده است که؛ آیا مدیران سازمان ها صرفا متکفل تولید محصولات باکیفیت و پرورش کارمندانی حرفه ای هستند یا می توانند انسانهایی خوب هم پرورش دهند؟
پس از شکل گیری این دغدغه در ذهن مولف، مشورت با اساتید نامدار این حوزه (حوزه اخلاق حرفه ای و سازمانی) آغاز شد که شاخص ترین آن استاد بافضیلت دکتر احد فرامرز قراملکی بود. با راهنمایی ایشان عنوان رساله دانشگاهی مولف چنین صورت بندی شد: «رهیافت سازمانی به توسعه اخلاقی منابع انسانی بر پایه اخلاق فضیلت»
با هدایت ها و حمایت های استاد راهنمای پایان نامه (حمایت از پژوهشی که کمتر در حوزه فلسفه اخلاق انجام می شود)، استاد ارجمند جناب دکتر سید علی علم الهدی، پایان نامه مولف با درجه عالی دفاع شد. جلسات مشورتی با استاد فرامرز قراملکی، مولف را به این موضوع پژوهشی مهم هدایت کرد که در خصوص اخلاق حرفه ای و سازمانی مبتنی بر اخلاق فضیلت کمتر کار شده است و غالبا نظریه مبنایی رایج نظریه سودگرایی است و البته این موضوع از دغدغه های جناب استاد هم بود. لذا مولف فرآیند ارتقاء پایان نامه به کتاب را با این هدف دنبال کرد که یک اثر پژوهشی و آموزشی برای تدریس اخلاق حرفه ای و سازمانی مبتنی بر اخلاق فضیلت هم باشد که محصول کار شد: «سازمان بافضیلت».
​​​​​​​

​​​​​​​این کتاب در همین سایت عرضه شده است.

بخشی از پیشگفتار کتاب: 
​​​​​​​
در یک روز گرم تابستانیِ مرداد 1399، برای انجام کاری، به اتفاق دوستی عزیز جایی رفته بودیم؛ در مسیر برگشت، کلامی از ایشان باعثِ آزردگی خاطرم شد؛ اینکه گفتار او واقعاً رفتاری آزاردهنده بود یا نبود خیلی اهمیتی نداشت؛ آنچه اهمیت داشت این بود که من در آن لحظه، برداشتی که از رفتار او داشتم آزردگیِ خاطر بود. با اینکه او وقتی متوجۀ کلامِ خود و  آزردگیِ من شد، خیلی زود عذرخواهی کرد اما نمی­دانم چرا عذرخواهیِ او آنچنان که باید به دلم ننشست! ... مستقل از اینکه آیا ایراد در عذرخواهیِ او بود یا در عذرپذیریِ من؛ همین اتفاق ساده، دستمایه­ی نوشتن این کتاب شد؛ یک «عذرخواهی اثربخش» چگونه عذرخواهی است؟ ... به  امید پاسخ به این پرسش مهم که احتمالاً ذهن شما را هم به خود مشغول کرده باشد، گام به وادی بررسی دقیق­ترِ آن گذاشتم و سفری جذاب، آموزنده و البته حسرت­آور را آغاز نمودم؛ «حسرت­آور» به این دلیل که در این سفر مشاهده کردم چه جنگهای خانمانسوزی را که می­شد در همان آغازْ با اکسیر «عذرخواهی اثربخش» خاتمه داد؛ چه زندگی­هایی که با عذرخواهی اثربخشِ زن و شوهرها از یکدیگر می­توانست به خوشی ادامه یابد و کودکانی معصوم همچنان زیرسایۀ والدین خود بزرگ شوند؛ چه حال­های خراب (افسردگی، استرس، اضطراب و ... ) ناشی از قهر و کینه با عزیزان و طرف­های مهم رابطه­ که می­توانست از طریق عذرخواهی و عذرپذیریِ اثربخش به حالی خوب و خشنود و زندگی پرانرژی بدل گردد! و ...​​​​​​​

​​​​​​​این کتاب ها در همین سایت عرضه شده است.

تالیفات و پژوهش ها (2)

کتاب عذرخواهی اثربخش بر اساس تئوری انتخاب دکتر ویلیام گلسر - چاپ سوم
الگویی برای بازسازی روابط آسیب دیده در خانه، سازمان و مدرسه
«خانه، سازمان و مدرسه» چیزی جز تعداد مهمی از «روابط انسانی و محیطی» نیستند؛
اگر این روابط دچار آسیب شدند چگونه باید آنها را بازسازی کرد؟ ....


ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید